2013. június 11., kedd

"Csirkecsülők" szalonnás-hagymás burgonyával


Hozzávalók: 4 adag

8 db csirke alsócomb, só, bors, őrölt kömény, 4 gerezd fokhagyma, 6 ek. olaj
Köret:
80 dkg újkrumpli, 20 dkg  főtt, füstölt császárszalonna, 1 tk. sűritett paradicsom, 1 db kisebb új főzőhagyma, 1 csokor petrezselyem

A megtisztított, leszárított csirkecombokat sóztam, borsoztam, köménnyel megszórtam, és zúzott fokhagymával bekentem. A hűtőben 1 órát hagytam állni, majd tepsibe tettem, meglocsoltam az olajjal, és közepes hőmérsékleten pirosra sütöttem.
Közben a krumplit megpucoltam, kockára vágtam és sós vízben megfőztem, leszűrtem. A szalonnát is apró kockára vágtam, zsírjára sütöttem, beletettem az apróra vágott hagymát, kicsit összesütöttem, hozzáadtam a paradicsompürét és kevés vizet kb. fél deci vagy 2-3 ek. ezzel egy kicsit pár percig összefőztem, és zsírjára sütöttem. Belekevertem a főtt krumplit, megszórtam az apróra vágott petrezselyemmel. Összeráztam és tálaltam a csirkecombokkal.
Tipp: a csirkecombokat süthetjük a tűzhelyen is. Az olajban lepirítjuk minden oldalról, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a köménnyel és hozzáadjuk az apróra vágott fokhagymát. Mindig pici vizet öntünk alá, forgatjuk és zsírjára sütjük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése