2013. augusztus 27., kedd

Színes különbségek

Az ételeink nem csak színben, látványban különböznek, mert a színbelí eltérések belső eltérést is mutatnak. Nem mindegy, hogy piros vagy zöld almát eszünk. Mindegyik tartalmaz sok fontos tápanyagot, de egyik vagy másik több fontos tápanyagot.
Pár érdekes különbség:

Alma: piros vagy zöld?
Rendszeres felmérések vannak szinte minden élelmiszer esetében, így pl. az almából évente átlagosan 13 kg-ot eszünk fejenként (én az átlagtól jóval többet, mert nagyon szeretem) Szerencsés vagyok, mert én a zöld almát jobban szeretem a pirosnál, és az derült ki, hogy a zöldnek a héja valamivel több vitamint tartalmaz a pirosénál.



Paprika: piros, sárga vagy zöld? 

Én mindegyiket szeretem, de itt is legjobban a zöld színűt. De érdekes módon ennél a zöldségnél a pirosban több a vitamin. Azt olvastam, hogy azért, mert később szüretelik le, de az biztos, hogy C-vitaminban nagyon gazdagok.


Rizs: fehér vagy barna? 

Minden rizs eredendően barna, de arról amelyik barna is marad feldolgozáskor csak a legfelső héjréteget távolítják el, így több egészséges rost és ásványi anyag marad benne. De szerintem a szennyező anyag is több marad benne amit a növényvédelem során és a szennyezett levegőből vesz fel.





Csokoládé: fehér vagy barna(fekete) 

A sötét színűek jobbak, mert magasabb bennük a kakaótartalom a tejesebb, azaz fehér csokoládénál. A kakaóban levő polifenol és flavonol nagyon jó hatással van a szív- és érrendszerre.


Kenyér: fehér vagy barna? 


A szakemberek szerint csakúgy, mint a barna rizsnél a hántolatlan gabonák több egészséges anyagot tartalmaznak. Minél sötétebb a kenyér, annál egészségesebb. Én meg azt mondom, hogy a búzánál is érvényesül az amit a rizsnél írtam. Na és az is fontos nekem, hogy teljesen búzából, vízből, sóból és kovászból legyen és ne mindenféle adalékanyagból. Vagy a rozskenyér rozsból, búzából a megfelelő arányban.


Tea: fekete vagy zöld? 

Én rendszeres tea fogyasztó vagyok, sokféle gyógyteát iszom, mert minden bajra van belőle megfelelő.A fekete teát nem iszom és a zöld teát sem, mert ezeket nem lehet mindenkinek és minden mennyiségben, de van tea amit igen. A zöld teáról azt olvastam, hogy egészségesebb a feketétől, mert több benne a polifenol tartalom. De tudni kell, hogy ugyan abból a növényből készül a fekete tea is, mint a zöld csak nem a friss leveleket használják fel, hanem az öregebbeket. Mindenki maga tapasztalja ki mit bír és mit nem.


Bor: vörös vagy fehér? 

Itt is van mindegyiknek előnye is hátránya is, mert a vöröset pl. a magas vérnyomásban szenvedők nem ihatnák. Igen az orvosok emlegetik, hogy ez a finom nedű jótékony hatással van a szervezetre, de persze mértékkel. A vörösborban antioxidáns hatású polifenol van, amely viszont védi a szívet és az érrendszert.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése