2014. március 10., hétfő

Ételeim amikről még nem írtam receptet, csak fotók vannak - 2013-as év vége - Szilveszter, Újév

Az előző bejegyzésemhez hasonlóan - ami a Karácsony - itt is az év elején elmaradt recepteket írom le. Amit egyébként január első napjaiban szoktam megtenni. A lényeg, hogy megtalálható, és akit érdekel olvashatja. Azokat a recepteket ami megtalálható a blogomban itt most nem írom le (pl. Lencseleves füstölt tarjával, csipetkével, Húsgombócos káposzta)

Sült oldalas hagymás krumplival
Hozzávalók: 6-8 adag
1,5 kg oldalas, 1,5 kg burgonya, 2 nagy vöröshagyma, 10 db fokhagymagerezd,  4 ek. olaj, fűszerpaprika, egy csokor snidling, petrezselyem, bors, só, majoránna

A fűszereket (5 db apróra vágott fokhagyma, 1 tk. fűszerpaprika, majoránna, bors, só) összekeverem az olajjal és ráöntöm a húsra, és hagyom 2 órát állni. Az egészet beleteszem a tepsibe, kevés vizet - 2-3 dl - öntök rá, lefóliázom és 1 órát sütöm.
A burgonyát gerezdekre vágom, a hagymát, a maradék fokhagymát karikára. Ha már majdnem megsült a hús, hozzákeverem a krumplis egyveleget (vöröshagymás, fokhagymás) összekeverem a hús szaftjával, rászórom az apróra vágott snidlinget, petrezselymet, lefóliázom és még 30 percet sütöm. Leveszem a fóliát, hogy a burgonya is megpiruljon, ez kb. 10 perc.

Kép ITT

Sajtos pogácsa sonkás, fűszeres, snidlinges krémmel töltve
Hozzávalók: 
50 dkg liszt, 25 dkg margarin, 20 dkg reszelt sajt, 2 db tojás, 3 dkg élesztő, 1 dl tej, 1 dl tejföl, 1 kk. só, 2 kk. cukor
Krémhez: 25 dkg sonka, egy csokor snidling, tejföl, só, bors, 20 dkg sajt

A lisztben elmorzsoltam a margarint, sóztam, hozzáadtam a langyos tejben felfuttatott élesztőt, egy egész tojást és egy tojássárgáját, a reszelt sajtot, és annyi tejfölt, hogy lágy tésztát kapjunk.
Kinyújtottam kb. fél cm vastagra, és pogácsaszaggatóval kiszaggattam - páros db szám legyen.
Tepsibe tettem, és meleg helyen egy órán át kelesztettem. Megkentem tojásfehérjével a felső lapokat, azaz a kiszaggatottak felét, és kb 30 percig sütöttem. 
A krémhez a sonkát ledaráltam, belekevertem az apróra vágott snidlinget, tejfölt annyit, hogy kenhető legyen, sóztam, borsoztam. Megkentem a pogácsák alsó részét, és a másik felével összeragasztottam, majd körbe a közepüket megforgattam a reszelt sajtban. 

Kép ITT

Virslis, snidlinges, majonézes burgonyasaláta
Hozzávalók:
4 pár virsli, 1 csokor snidling, 1 nagy tubus majonéz, 1 nagyobb doboz tejföl, 1 kg burgonya, só, bors, 1 tk. mustár
A burgonyát héjában megfőztem, a virslit szintén, a snidlinget apróra vágtam. A majonézt, tejfölt, sót, borsot, mustárt, snidlinget összekevertem. Egy tálba raktam a karikára vágott burgonyát, és a virslit, ráöntöttem a keveréket és jól összeforgattam, majd hűtőben tartottam az étkezésig.

Kép ITT

Palacsintába tekert sertésmáj pástétomos falatkák - fasírtgolyók, rántott szűzérmék
Hozzávalók:
A szokásos módon palacsintákat sütünk 6-8 db-ot - lehet több is, ki mennyi falatkát akar, de megehető lekvárosan is, ha marad. 20 dkg Pick kenőmájas,  - amit még fűszerezhetünk ízlésünk szerint - de készíthetjük sertésmájból is, amit fűszerezve, hagymásan megsütünk, majd botmixerrel pépesítünk, - 1-2 kanál tejföl vagy tejszín, só, bors, reszelt citromhéj, koktél paradicsom, hegyes zöldpaprika
A palacsintákat kisütöttem, a kenőmájast összekevertem a fűszerekkel, tejföllel, citromhéjával, és megkentem a palacsintákat. Szorosan feltekertem, hogy kerek legyen - lehetnek vastagabb palacsinták - és 2 cm-es darabokra vágtam. A vágási felületükkel tálcára raktam, és felváltva vagy soronként tettem a tetejükre zöldpaprikát és félbevágott paradicsomot.
A fasírtgolyókat, és a rántott szűzérméket mindenki ismeri, hogy hogyan kell elkészíteni. 
Jó kis parti ételek.

Kép ITT


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése