2014. augusztus 5., kedd

Újkrumplis-kolbászos kelkáposztaleves


Augusztus van, már csak újkrumplit lehet kapni, de ez a leves akkor készült amikor az idei évben - meg más években is - megjelent az újkrumpli, meg a friss kelkáposzta, ezért akkor még új ízélmény volt, de talán még most elkészítve is az lesz. 

Hozzávalók: 4-6 adag

50-60 dkg kelkáposzta, 2 szál sárgarépa, 1 szál fehérrépa, 1 vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 0,5 dl olaj, 2 dkg liszt, só, bors, majoránna, tejföl, 25 dkg kolbász (lehet debreceni, de virsli vagy szárazkolbász is), kevés pirospaprika, fél csokor kapor vagy petrezselyem
Levesbetét: apró galuska, 1-2 tojás, liszt, só

A megpucolt zöldségeket karikára, a hagymákat apróra vágtam. Az olajban megdinszteltem a hagymát, fokhagymát és beletettem a zöldségeket, sóztam és együtt tovább pároltam. Amikor félpuha volt hozzátettem a megmosott és csíkokra vágott kelkáposztát  - ami elég hamar megfő, és a kolbászkarikákat is, és felöntöttem 2,5-3 liter vízzel. Forrástól számítva főztem puhulásig. Közben világos rántást készítettem, beletettem a pirospaprikát és berántottam vele a levest. Ízesítettem borssal, majoránnával, az apróra vágott kaporral.
Levesbetétként apró galuska került bele, amit nem főzök a levesbe hanem külön forró vízbe szaggatok, leszűröm és kevés olajban összekeverem, és mindenki annyit vesz belőle amennyit akar.
Tálaláskor a tejfölt is külön adom, mert nem mindenki szereti a levesen.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom, szoktam én is. Egyszer próbáld ki : ha szeretitek a káposztákat, nagy fej kelkáposztát felcsíkozol, tepsibe teszed, meghinted köménymaggal, jó sok fokhagymával, meglocsolod olajjal és megsütöd, önállóan tejfölözve is isteni étel, de én például sült oldalas köreteként szoktam még tálalni.
    Fejeskáposztával is jó, akkor a tepsibe lerakott káposztacsíkokra fektetem a befűszerezett oldalasdarabokat, fokhagymával, pici vizet és zsiradékot aláöntve megsütöm. Egyik jobb, mint a másik:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anikó nagyon kreatív ötleteid vannak, és biztos, hogy finomak is. Majd kipróbálom amit írtál.

      Törlés