2015. április 27., hétfő

Csavart tészta bazsalikomos paradicsommal



Szeretjük a paradicsomos ételeket. Ez most egyszerű fűszeres paradicsomos mártás hús nélkül, de finom, mert a hozzávalók a mi kedvenceink. Gyorsan elkészíthető, és hidegen grillezett húsokhoz is kiváló köret.

Hozzávalók: 4 adag

30 dkg csavart tészta, 3 ek. olaj, 2 gerezd fokhagyma, 4 db paradicsom, 2 ek. tejföl, 0,5 dl fehérbor, friss oregáno és bazsalikom, de lehet száraz morzsolt is,  só, bors, reszelt parmezán vagy füstölt sajt.

Egy serpenyőben 2 ek. olajban kicsit megkapatom az apróra vágott fokhagymát és rádobom a kockára vágott paradicsomot, sózom, borsozom, és meglocsolom a borral, beleteszem a többi fűszert és szaftosra összefőzöm, belekeverem a tejfölt is.  Forrásban levő sós vízbe teszek 1 ek. olajat és megfőzöm a tésztát. A leszűrt tésztát beleforgatom a paradicsomos mártásba. Ha van friss zöldfűszer, akkor apróra vágva a tetejére szórjuk, és reszelt sajttal is megszórjuk.

2 megjegyzés:

  1. A finom fűszerektől és sajtoktól nagyon fincsi lehetett!
    Már gondolkodtam rajta, hogy vegyek egy cserepes bazsalikomot, mert a vetettből még sokára lesz valami. Egyébként a bazsalikom az egyik kedvenc fűszerem, szinte mindenbe teszek :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen finom volt. Én is csak most a múlt héten szombaton vettem cserepes bazsalikomot, ezért nem tudtam frisset tenni rá, mert ezt az ételt pénteken készítettem. Nekem is a kedvenc zöld fűszerem a bazsalikom.

      Törlés