2015. december 4., péntek

Virslipörkölt tarhonyával


Nem nagy feladat elkészíteni, de az sosem baj, ha valami hamar elkészül és mégis finom. Lehet gazdagítani sokféle alapanyaggal, pl. gombával, zöldborsóval, de ha nincs éppen otthon egyik sem, akkor is finom csak simán a pörkölt.

Hozzávalók: 4 adag

4 pár virsli, (ne műbeles legyen) 25 dkg tarhonya, 25 dkg zöldborsó, (mirelit) 1 sárgarépa, 8-10 dkg füstölt vagy húsos szalonna, 1 db vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, őrölt pirospaprika, só, 1 kis doboz sűrített paradicsom, 1 db hegyes zöldpaprika, egy paradicsom, 1 tk. oregánó, bors, 2 ek. olaj

A szalonnát apró kockára vágtam és zsírjára sütöttem, a pörcöket benne hagytam és beletettem az apróra vágott vöröshagymát, a karikára vágott zöldpaprikát, dinszteltem, majd ment bele a karikára vágott virsli, a kockára vágott sárgarépa, pár percig kevergetve pirítottam. Hozzáadtam a sűrített paradicsomot, a cikkekre vágott paradicsomot. Meghintettem a fűszerpaprikával, borssal, oregánóval, az apróra vágott fokhagymával sóztam és pár percig pároltam. Beletettem a zöldborsót is, felöntöttem 1 dl vízzel puhára főztem és zsírjára vagy szaftosra sütöttem.
Az olajban egy kicsit pirítottam a tarhonyát, sóztam és kevés víz hozzáadásával - amit a készre főzésig pótoltam - puhára pároltam.
Tálaláskor a tetejére tettem zöldpaprika karikákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése