2017. május 27., szombat

Sült tarja hagymás tört krumplival, zöldséggel


Akik látogatják a blogom ők tudják, hogy többnyire egyszerű, semmi macera ételeket találnak nálam. Nem vagyok ínyenc, de a minőség a jó alapanyag, a mértékkel evés nekem is fontos. De nem járom be "tolnát baranyát" az alapanyagokért, pláne külföldre nem megyek értük - mert ilyenről is tudok.
Most is hasonlóan a többi ételemhez egy egyszerű ételt raktam össze, aminek a receptje csak az én fejemben van meg ebben a formában.

Hozzávalók: 4 adag

4 db nagyobb sertéstarja, zöldborsó (konzerv nagy doboz), sárgarépa (konzerv kis doboz), 80 dkg burgonya, 1 db nagyobb vöröshagyma,  2 gerezd fokhagyma, fél csokor petrezselyem, só, bors, majoránna, Piros Arany, kevés őrölt pirospaprika, 1/2 dl olaj, 

A húsokat klopfoltam és forró olajban fehéredésig elősütöttem, kiszedtem. A vöröshagymát, petrezselymet, fokhagymát apróra vágtam. A visszamaradt olajba tettem a fokhagymát, és rögtön visszatettem a húsokat is. Fűszereztem, só, bors, majoránna, öntöttem hozzá kb. 1 dl vizet és lefedve pároltam. A vizet időnként pótoltam, a húsokat forgattam, majd zsírjára sütöttem.
Közben fél ek. olajban megdinszteltem a vöröshagyma felét beletettem a leszűrt, leöblített zöldségeket, fűszereztem (só, bors) rászórtam a petrezselymet, lefedve kicsit összepároltam és félre húztam. 
A krumplit kockára vágtam, - de lehet hasáb is - sós vízben megfőztem, leszűrtem.  A hagyma másik felét kevés olajban - de lehet a hús visszamaradt, leszűrt  zsírja is - megdinszteltem, beletettem az őrölt pirospaprikát és ráöntöttem a krumplira. Krumplinyomóval összetörtem, jól összekevertem.
Tálaltam a húst pár csepp Piros Arannyal, a zöldség és burgonya körettel.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom hétvégi ebédetek volt, erre mondják egyszerű, de nagyszerű :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Katalin. Igen, valóban egyszerű, hogy nagyszerű-e azt azért ki-ki válogatja...

    VálaszTörlés