2018. szeptember 4., kedd

Sült csirkecomb zöldséges-fűszeres bulgurral

A bulgur búzatöret - már amennyire, mert ránézetre olyan mint a rizs, persze nem a hosszúszemű... Keleti országok közkedvelt, hagyományos étele, napon szárítótt zöld búzaszemből. Nálunk is lehetne akár magyar étel is, mert a búza nálunk különösen honos gabonaféle és nagyon fontos alapanyagunk. Persze a feldolgozását és elkészítését illetően, amit lehet belőle készíteni, mi magyarok nem ismertük. Szokatlan állagú, de nem rossz... Amit itt készítettem, az saját variáció.

Hozzávalók: 4 adag

4 db csirkecomb, 20 dkg bulgur, 1 vöröshagyma, 5 gerezd fokhagyma, 15 dkg sárgarépa, 15 dkg zöldborsó, 1 kápia paprika, 1 dl olaj, 1-1 kávéskanál púpozott borsikafű, és majoránna, fél csokor petrezselyem, só. Díszítésnek zöld hegyespaprika, paradicsom.
  A csirkecombokat a forró olajban kissé mindkét oldalán megkapattam, a fokhagymából 3 gerezdet apróra vágtam és közéjük szórtam, fűszereztem borsikafűvel, majoránnával, sóztam és kevés vizet öntöttem alá. Lefedve pároltam, majd zsírjára sütöttem, közben ha szükséges még adható alá mindig kevés víz.
A vöröshagymát apróra vágtam 2 ek. olajban dinszteltem, a másik 2 gerezd apróra vágott fokhagymát is hozzáadtam és a kis kockára vágott kápia paprikát is. Fedő alatt pároltam, csak addig, hogy a paprika kissé roppanós maradjon. A sárgarépát apró kockára vágtam és a répát és a borsót is külön sós vízben megfőztem, leszűrtem. Belekevertem a vöröshagymás kápia paprikás keverékbe, kevés borsikafűt szórtam rá, sóztam, még együtt kicsit dinszteltem, majd összekevertem a sós vízben kifőzött, (kb. 15-20 perc) leszűrt bulgurral és belekevertem az apróra vágott petrezselymet is. Ha szükséges tehetünk rá a kisült csirke zsírjából is.
Tányérokra rendeztem és tálaltam.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta finom lehetett! Pár alkalommal már készítettem bulgurral ételt nekem ízlett, mivel hasonlít a tarhonyára és azt sem szereti férjuram így tovább nem erőltettem a dolgot:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Évikém. Nekem is ízlett. De a férjem szerint akárhogy főzzük mindig rágni kell, mintha egy kis gumi burok lenne a búzaszemeken. Nekem inkább a gerslire hasonlit.

      Törlés
  2. Mi mindannyian szeretjük a bulgurt. Nem is tudnám megmondani hirtelen, hogy mire hasonlít az íze, talán a tarhonyára emlékeztet leginkább. De mindegy is, a lényeg hogy finom, és egészséges!
    Nagyon guszta lett a tiéd a csirkecombbal, szépen tálaltad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin. Mi is hasonlítgattuk, hogy mire hasonlít leginkább, de ahogy írtam szerintünk a gerslire. De valóban finom.

      Törlés