2018. december 5., szerda

Rakott karfiol - kicsit másképp

Azért írtam, hogy kicsit másképp, mert már van a blogomban ITT, de kicsit eltérő összetételben.
De mindkét változat finom és szeretjük a rakott ételeket.

Hozzávalók: bő 4 adag

1 kg vagy 80 dkg karfiol, 25 dkg rizs, 25 dkg darált hús - ízlés szerint ki mit szeret, nekem sertéslapocka - 1 tojás, 3-4 dl tejföl, 15 dkg reszelt trappista sajt, 1 kisebb vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 0.5 dl olaj, kevés margarin, fél csokor petrezselyem, borsikafű, oregánó, só.

A karfiolt rózsáira szedtem és sós forró vízben majdnem puhára főztem, leszűrtem. A rizst szintén sós vízben jó félpuhára főztem, leszűrtem. A vöröshagymát apróra vágtam, a fokhagymát és a petrezselymet szintén. A húst ledaráltam. Az olajban megdinszteltem a hagymát hozzáadtam a fokhagymát és a darált húst, fűszereztem, sóztam és összedinszteltem.  A riszbe tettem a fűszeres húst, a petrezselymet és a felvert tojást, jól összekevertem - még fűszerezhető ha nem elég. A jénai tálam kikentem a rámával és a karfiol felét szépen elrendeztem benne, rásimítottam a húsos rizst és beborítottam a karfiol másik felével. Margarinból kis csomókat tettem elszórtan a tetejére, elsimítottam rajta a tejfölt és megszórtam a sajttal.
Közepesen meleg sütőben szép pirosra sütöttem a tetejét, addigra már a belseje is összesül - aminek már nem is kell sok sülés, mert minden alkotóeleme jó félpuha - és tálalható.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett! Én is hasonlóan szoktam csinálni, csak sajt nélkül, és a karfiolt szerecsendióval ízesítem :-)
    Megnéztem a régebbi változatodat, az is nagyon jó!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Katalin. A szerecsendió nagyon jó fűszer, én is szoktam használni.

    VálaszTörlés