2019. január 9., szerda

2018. Szilveszter és 2019. újév ételeinek receptjei

Majonézes burgonyasaláta

Hozzávalók:  6-8 adag

60 dkg burgonya   (egyforma kisebb darabok), 25 dkg főtt kukorica konzerv,  4 db főtt tojás,  2 közepes ecetes csemegeuborka, 1 lila hagyma,  1 tubus majonéz, 1 ek. mustár, 30-35  dkg tejföl, só, csipet cukor, bors. Díszítésnek kaliforniai paprikacsíkok, uborkacsíkok, és szeletelt hagyma.

A burgonyát jól megmostam és sós vízben héjában megfőztem. Leszűrtem, hagytam hűlni és meghámoztam. Egy tálba a majonézt, telfölt, mustárt, sót, borsot, cukrot összekevertem. Beleraktam az apróra végott hagymát, kukoricát. A burgonyát kockára vágtam (lehet karikára is), az uborkát karikára vágtam és a tojást is (a tojásszeletelővel) Óvatosan összekevertem és ráöntöttem az öntetét, összekevertem és hűtőbe tettem. Tálaláskor rátettem díszként (de ehető is) a csíkokra vágott kaliforniai paprikát, uborkát és szeletelt lila hagymát.
Fotó: ITT

Zöldséges virslisaláta paradicsomos hagymaraguval

Hozzávalók: 6-8 adag

2 db karcsú sárgarépa, 2 db burgonya, 1 konzerv csicseriborsó (Bonduelle 26,5 dkg), 2 pár virsli, 1 csokor snidling (de jó a zöldhagyma szára is apróra vágva)

A sárgarépát kockára vágtam és sós vízben nem túl  puhára főztem. A burgonyát szintén kockára vágtam és sós vízben megfőztem, nem túl puhára. Mindegyiket leszűrtem és hagytam hűlni. A virslit is megfőztem, bőrét lehúztam és karikára vágtam. A csicseriborsót szitába öntöttem, levét leszűrtem, átmostam. A zöldhagyma szárát apróra vágtam.
A zöldhagyma kivételével összekevertem a zöldségeket.

Paradicsomos hagymaragu
3 dkg zsír (füstölt szalonnazsír, nekem mindig van), 1 vöröshagyma, 2-3 dl ketchup, (általam készített házi), 1 dl vörösbor, só, bors, citromlé.
A szalonnazsírban megpároltam az apróra vágott vöröshagymát, beleöntöttem a ketchupot és a vörösbort. Sóval, citromlével, borssal ízesítettem és néhány perc forralás után hagytam hűlni, majd ráöntöttem a zöldséges virslis egyvelegre és összekevertem. A zöldhagymát rászórtam. Betehető a hűtőbe, de hűtés nélkül is finom, még jobb is. 
Fotó: ITT

Füstölt csülök babos káposztával

Hozzávalók: 6-8 adag

1 kg füstölt csülök, 1,30 kg savanyú káposzta, 25-30 dkg füstölt nyers tarja , 1 doboz Bonduelle tarkabab vagy vörösbab, 1 nagyobb vöröshagyma, 4 gerezd fokhagyma, 1 ek. zsír (ez is jó ha szalonnazsír), só.

A csülköt, a füstölt nyers tarját jól megmostam meleg vízben és egy jó nagy fazékban szintén meleg vízbe tettem, felforraltam, levét kiöntöttem. Ezután friss vízben puhára főztem, kiszedtem a léből, a levét meghagytam. A vöröshagymát megtisztítottam és vékony szeletekre vágtam. A szalonnazsírban megpirítottam a hagymát, felöntöttem a csülők levével és beletettem a káposztát, szükség esetén további csülöklét öntöttem rá.  Zúzott fokhagymát tettem bele és jó félpuhára főztem, belekevertem a babot. Ezután a csontjáról lefejtett szeletekre vágott csülköt és a felszeletelt füstölt tarját a tetejére raktam és együtt készre főztem. Zsemlegombóc adható mellé, de én most nem készítettem.
Fotó:ITT

Sajtos-túrós pogácsa

Hozzávalók: sok lett nem számoltam

50 dkg liszt, 25 dkg margarin, 5 dkg élesztő, 1 tojássárgája, 1,5 dl tej, 1/2 teáskanál cukor, 1 csapott evőkanál só, 25 dkg túró, 20 dkg reszelt trappista sajt + 10 dkg  a tetejére, 1 evőkanál tejföl a kenéshez.
Az élesztőt a langyosra melegített tejben a  csipet cukorral felfuttattam. A szitált lisztben elmorzsoltam a margarint. (a tejföl és a sajtok kivételével) a többi hozzávalóval összedolgoztam, úgy hogy az élesztőbe tettem az elkevert tojássárgáját. Meleg helyen 1 órán át kelesztettem. Amikor megkelt, lisztezett deszkán kinyújtottam kb. ujjnyi vastagra, a tetjét sajttal megszórtam, összehajtogattam, hogy a sajt rétegekben legyen a tésztában. További 30 perc kelesztés következett. Attól függően, hogy ki milyen magasra szeretné majd a pogácsát csak annyira nyújtsa a tésztát és kb. 5 cm átmérős kiszúróval készítettem, de lehet kisebb vagy nagyobb is.  A maradékot mindig összegyúrtam és kiszurtam ameddig tartott. Megkentem a tetejüket a tejföllel és reszelt sajtot raktam rá. Előmelegített sütőben kb. 160-170 C fokon kb. 25 perc alatt készre sütöttem.
Fotó: ITT

Kókuszos tekercs

Hozzávalók: 

40 dkg liszt, 2 tojássárga, 4 dkg vaj, 4 dkg cukor, 3 dkg élesztő, 2,5 dl tej, pici cukor, csipet só.
Tetejére:  2 dl meleg tejszín cukorral édesítve
Töltelékhez:
20 dkg kókuszreszelék, 10 dkg vaj, 15 dkg cukor (de ez ízlés szerinti), 2,5 dl tej, 1 csomag tejszines pudingpor.

Az átszitált lisztben elmorzsoltam a vajat. Az élesztőt a langyos tejben pici cukorral felfuttattam. A lisztbe öntöttem az egyik tojássárgájával, cukorral és a csipet sóval, összegyúrtam, dagasztottam, majd 3/4 órát meleg helyen kelesztettem. 
Közben elkészítettem a tölteléket: Összedolgoztam a szobahőmérsékletű vajat a kókuszreszelékkel, cukorral - nem baj, ha a cukor nem olvad fel. A pudingot csomómentesre kevertem a tejjel és felfőztem. Vártam addig míg a puding már nem forró csak meleg és összekevertem a kókuszos krémmel. Ez akkor jó, ha a cukor felodódott teljesen benne.

Amikor a tészta megkelt ujjnyi vastagra, négyzet alakúra nyújtottam, megkentem a kókuszkrémmel, feltekertem és kb. 3 cm széles tekercseket vágtam belőle. Egy közepes nagyságú, magas peremű tepsibe sütőpapírt tettem és a tekercseket egymástól 2 cm távolságra elhelyeztem benne. A tetejüket tojássárgával megkentem és 30 percig kelesztettem. Előmelegített sütőbe tettem és közepes lángon sütöttem míg piros lett a teteje. Ekkor kivettem a sütőből és meglocsoltam a langyos, édesített tejszínnel és visszatettem még 10 percre a sütőbe, ettől lesz foszlós. Langyosan a legfinomabb, de később is finom.
Fotó: ITT


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése