2020. január 7., kedd

Karácsonyi ételeim - 2019 - receptjei

Mindig van olyan étel amit még nem készítettem, most ezeknek írom le a receptjét.

Káposztás burgonya-gombóc-leves gazdagon

Hozzávalók: 4-6 személyre

15 dkg füstölt kolbász, 15 dkg füstölt nyers tarja, 1 fej vöröshagyma, 1 csapott ek. pirospaprika, 3 db sárgarépa, 2 db fehérrépa, 30 dkg kelkáposzta, 2 gerezd fokhagyma,  (1,5 dl tejföl ez el is maradhat, ha valaki nem szereti a habarást, 1 csapott ek. liszt), só, morzsolt borsikafű, morzsolt oregánó, 2 ek. olaj
a gombóchoz: 25 dkg burgonya, 1 tojás, liszt

A finomra vágott vöröshagymát olajon puhára dinszteltem. Hozzáadtam a felkarikázott kolbászt, a kicsire kockázott füstölt húst, a pirospaprikát. Átforgattam az olajon, majd beletettem a meghámozott, felkarikázott zöldségeket, a csíkokra vágott káposztát, a zúzott fokhagymát. Ezekkel is megdinszteltem, majd felöntöttem 2,5 liter vízzel, sóztam, borsoztam beleszórtam oregánót és lefedve 40 percig főztem. Közben a hámozott, kockákra vágott burgonyát sós vízben puhára főztem, leszűrtem, hagytam hűlni, majd elkevertem 1 felvert tojással, annyi vízzel, amennyit lágy tésztának felvesz Megsóztam, kis gombócokat formáztam és a gombócokat külön forró vízben kifőztem (ezt azért készítem így, mert ha nem fogy el a leves, akkor ne ázzon el benne a gombóc, tehát külön adom  a levehez)
Behabarható a tejföllel és a liszttel, de én gyenge rántást készítettem kevés olajjal és a liszttel és ezzel sűrítettem.
Fotó: ITT

Sült libacomb rösztivel, boros, fűszeres szilvával

Röszti

Hozzávalók: 4-6 személyre

60 dkg burgonya, 30 dkg liszt, 1 tojás, só, bors, olaj

A krumplit meghámoztam, nagy lyukú reszelőn lereszeltem, és besóztam. Hozzáadtam a felvert tojást, a lisztet, és annyi vizet, hogy nagyon sűrű nokedlitésztát kapjak. Bőségesen borsoztam. Evőkanállal forró olajba  szaggattam a rösztitésztát, kis kerek formákra szétnyomtam és pirosra sütöttem az egyik, majd a másik oldalát is.
Fotó: ITT  (sült libacomb és a boros, fűszeres szilva is van már a blogomban)

Sertéshúsból párizsiszelet, gombaraguval, sajttal, petrezselymes burgonyával, zöldségkörettel

Hozzávalók: 4-6 személyre

6 szelet sertéslapocka, 0,5 kg gomba, l kg burgonya, 2 tojás, liszt a panírozáshoz,  olaj a hús sütéséhez, és kevés a gomba alá, 1 kisebb vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, só, bors, 1 csokor petrezselyem, 6 szelet sajt, 2 sárgarépa, 1 piros, 1 zöld kaliforniai paprika mindegyiknek csak a fele 30 dkg karfiol

A gombának a héját leszedtem, megmostam és vékony szeletekre vágtam. A vöröshagymát finomra aprítottam és kevés olajban dinszteltem, az apróra vágott fokhagymát is beletettem, majd a gombát is,  sóztam, borsoztam és fedő alatt dinszteltem, míg zsírjára párolódott. A karfiolt kissé blansíroztam, leszűrtem és a kockára vágott sárgarépával és a kis kockákra vágott paprikával kevés olajon dinszteltem zsírjára, sóztam, borsoztam.  A húst klopfoltam, a lisztbe, majd a felvert tojásba forgattam egyenként és a forró olajban mindkét oldalán megsütöttem. Kiszedtem az olajból és melegen tartottam. A burgonyát meghámoztam, kis kockákra vágtam és sós vízben megfőztem, leszűrtem és kevés olajban és az apróra vágott petrezselyemben összeforgattam.
A húsokra rákanalaztam és elsímítottam a gombából, rátettem mindegyikre egy  sajtszeletet és sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam, sütőbe tettem csak annyi időre míg a sajt kissé megolvadt rajtuk.
Tálaltam a petrezselymes burgonyával és a zöldségkörettel.
Fotó:ITT

Tonhalkrémes falatkák

Hozzávalók: 4-6 személyre

4 vagy 6 db kifli karikára vágva vagy a zsömlék középrészének kis kockákra vágása, ki, mit szeret, 1 nagy doboz RIO mare tonhal, 2 főtt tojás sajtreszelőn lereszelve, ízlés szerint majonéz- csak annyi, hogy kenhető legyen a massza - só, bors, kevés zöld és piros kaliforniai paprika kis kockákra vágva.

A tonhalat, főtt tojást, majonézt, sót, borsot összekevertem. Ráhalmoztam kevés tonhalmasszát mindegyik zsömlefalatkára és a kétféle paprikából tettem a tetejükre.
Fotó:ITT

Kókuszkrémes torta sütés nélkül

Hozzávalók: 10-12 szelet

35 dkg darált háztartási keksz, 6 dkg kókuszreszelék 6 dkg darált dió,  10 dkg vaj,  2,5 dl tej, 2 ek. kakaó, 2 ek. cukor Középső réteghez: 2 kókuszos főzhető pudingpor, 6 ek. cukor, 9 dl tej,  3 ek. kókuszreszelék, Tetejére: 20 dkg étcsokoládé, 1 diónyi vaj, 

A darált kekszet a kókusszal, darált dióval összekevertem. A vajat, tejet, kakaót, cukrot  egy edénybe tettem és lassú tűzön felfőztem. Amikor minden alapanyag felolvadt akkor elkészült. Ráöntöttem a kekszes keverékre és jól összekevertem. Ha száraz a massza, akkor kevés tejjel lazítható Ez lesz a torta alja. A masszát lekapcsolható kerek tortaformába simítottam, majd a hűtőbe tettem amíg elkészítettem a középső réteget. A pudingport, tejet, cukrot  egy edénybe tettem és a zacskóján leírtak szerint megfőztem, belekevertem a kókuszreszeléket. Amikor langyosra hűlt a kekszre kentem egyenletesen. A  csokoládét daraboltam a vajjal felolvasztottam és a pudingon elkentem, vigyázva, hogy egyenletes legyen, megszórtam kevés kókuszreszelékkel és egy éjszakára hűtőbe tettem. Ezután szeletelhető, de tegyük vissza mindig a hűtőbe ami megmarad - ha megmarad.
Fotó:ITT






2 megjegyzés:

  1. Sok finomságot készítettél.Kókuszos tortádat megnéztem tetszik szeretem az ilyen sütés nélküli édességeket. Kívánok jó egészséget neked és kedves családodnak !

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Évikém a kedves szavaidat. Én is kívánok neked és a kedves családodnak jó egészséget, szerencsét, boldogságot!

    VálaszTörlés