2011. augusztus 2., kedd

Karalábéfőzelék sült hússal

Megragadom az alkalmat és egyúttal bejelentem, hogy három hét szünetet tartok, mert szükségem van pihenésre. Remélem, hogy a rendszeres olvasóim továbbra is látogatják az oldalam, és az alkalmi olvasóim is vissza-vissza térnek.


Már i.e. (116-27) Plinius a korszakalkotó természettudós említi munkájában a karalábét, de káposztaként (pompéji káposzta),  ez lehetett a karalábé őse. Már akkor hét féle káposzta volt. Azóta is megbecsült, de szerény zöldségünk. Egész évben használhatjuk, a húslevesbe nélkülözhetetlen, de főzeléknek is elkészíthető és töltve is finom.

Hozzávalók: 4 adag

8 db zsenge karalábé, 3 ek. olaj,  2 dkg liszt (nem feltétlen fehér búzaliszt), 2 dl tejföl, cukor vagy gyümölcscukor fruktoz, zöldpetrezselyem, só, 60 dkg gömbölyű sertéslapocka (szelhető), 2 gerezd fokhagyma, őrölt kömény, bors, 1/2 dl olaj
A húst megmosom, leszárítom és egyben a forró olajban fehéredésig pirítom minden oldalát. Beleteszem az apróra vágott fokhagymát, sót, borsot, köményt és kevés víz hozzáadásával fedő alatt párolom. A vizet időnként pótolom, zsírjára sütöm.
A karalábét meghámozom és apró kockára vágom. A forró olajban megforgatom, megsózom és fedő alatt puhára párolom. A lisztet kissé megpirítom a karalábéba keverem, felöntöm kis vízzel, majd tejfölözöm. Apróra vágott zöldpetrezselyemmel és cukorral ízesítem - de az utóbbi el is hagyható, én pld. nem szeretem édesen. A húst pihentetem kissé és felszeletelve teszem a főzelék mellé.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon finom étel. Én imádnám, de családtagjaim nem szeretik a karalábé (zöldborsó-, sárgarépa-, finom-) főzeléket, ezért nem szoktam főzni. De majd most meggondolom!!

    VálaszTörlés
  2. Egyszerű és nagyszerű! Jó pihenést!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ám ki!
    Kellemes pihenést!:)

    VálaszTörlés
  4. Gyerekkorom ízélménye, szerettem, de valahogy el is felejtkeztem róla, férjem nem szerette.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Maria, Vicuska és Kriszta!

    Köszönöm a megjegyzésetek,aki ismeri készítse el újra, aki pedig még nem készítette próbálja ki. A férjem nálunk sem rajong érte, de pld. a finomfőzeléket, zöldborsót, zöldbabot szereti.

    VálaszTörlés